Sunday, October 18, 2009

Lahirnya dia..seorang Anak Adam

Alhamdulillah,
Syukur kepada Allah..saya telah selamat melahirkan seorang bayi lelaki pada 16/10/2009 08.43 malam di DEMC Shah Alam. Kedatangan yang cuma untuk meninjau samada telah dilate akhirnya berkesudahan dengan kelahiran bayi saya seberat 3.2kg. Bayi dan ibu dalam keadaan sihat.

Dilation awalnya cuma 1.5cm tetapi telah fully effaced. Air ketuban juga telah pecah tanpa saya sedari. Mild contraction saya rasakan pada malam 15/10/2009 sekitar 11.30 malam (10 minit sekali) tetapi tidak panjang. Sekali lagi mild contraction bermula pada pukul 2.30 petang (10 minit sekali), sehingga sekurang2nya pukul 6 ptg..(5-6 minit sekali)..(berserta cecair lendir kecoklatan juga)

Alhamdulillah kelahiran agak mudah , dengan bantuan drip dan juga vacuum. Drip dimasukkan sekitar 8.00 malam, 8.30 malam rasa seperti nak buang air besar yang teramat sangat..akhirnya sekitar 8 43 malam, saya selamat melahirkan.

Thank you to the nurses & Dr Mazita yang menyambut bayi saya. To my husband, thank you for being there..it helps ..(dia memicit2 kaki saya waktu drip men'jalan' kan kerjanya..dan berada bersama saya sepanjang proses kelahiran.

1 comment: