Friday, August 7, 2009

What's with honey-almond-cinnamon?

What's with honey-almond-cinnamon?
Assalamualaikum and hi to all parents-to-be.
It has been a great 7 months journey for me so far. I have passed the 3rd trimester now, and still surviving.

It was not all bed of roses. Seperti pasangan lain, kami juga impikan zuriat yang comel. Hanya kami menunggu sedikit lama; HANYA 8 tahun :)
Syukurlah ada rezeki kami tahun ini.

Penantian itu penyeksaan. Saya setuju. Depress, low self esteem, feeling incomplete adalah perkara biasa, lebih2 lagi kalau orang asyik bertanya. Ada yang perli dan ada yang siap suggest perkara yang menusuk hati lah.(pasang lain lah, ape lagi).

Alhamdulillah Allah beri kesabaran pada kami, I am so grateful to my husband for being such a patience fella, never once did he lost the faith in me and for being so supportive and strong hearted. I know, you have been thru a lot too.
Hey jangan tak tau, lelaki kalau mengutuk lagi kaw2 dari makcik anyam ketupat ye!:D.
Tidak ape, telah kami maafkan kesemua mereka.

Saya berhasrat berkongsi suka duka pengalaman kami suami isteri.
Untuk mereka yang masih menanti, jangan berhenti berharap dan berdoa. Allah itu Maha Mendengar. Adakalanya apabila harapan seperti sudah pudar, dan cuma air mata menjadi teman, jangan berhenti berusaha. Kalau hati terhiris mendengar kata2 manusia, La Tahzan (janganla bersedih)> Maafkan orang2 sebegitu. Mereka mungkin lebih berusia tapi mereka kurang matang dan kurang pengalaman hidup.
Selalulah berbalik kepada Nya. Mengadulah pada Dia.
Insyaallah ada hasil yang menanti.

No comments:

Post a Comment