Sunday, August 9, 2009

A Whole New Journey

Blog ini selain untuk berkongsi pengalaman, saya juga berhasrat nak jadikan jurnal untuk diri saya sendiri. 2 in 1 la ni.
Nanti bila free saya nak coretkan kat sini pengalaman 1st trimester, 2nd trimester and yang seterusnya.
Manusia ni pelupa, so kalau ada catatan Insyaallah boleh dijadikan rujukan.

Terbaru, semalam , saya dan suami ke DEMC untuk 1st appointment saya dengan Dr Norleen.
Cadangnya nak bersalin di situlah. Sebelum ini saya checkup di UMRA seksyen 13 denan Dr Ummul dan juga di klinik kesihatan seksyen 7. Hey, checkup di kerajaan not badlah. Walaupun tunggu 2 jam +-, tapi selalunya checkup adalah thorough (urine, blood, pressure etc except for scanning).

Ramainya umat di DEMC haritu. Appt saya between 9 a.m - 12 p.m. Dah lewat datang tu kan, kenala tunggu giliran. Average visit per couple dalam 20 minutes.

Dr Norleen appears to be a very sweet and patience doctor. She smiles a lot and has a positive aura around her. It makes me wonder , can I be like her? She seems to be a person who can encourage another person to be positive.

Nothing unrare on this visit. Baby already weighs 1.3-1.4kg, and the gender was once again confirmed. (Surprise!!). To me and husband, gender does not really matter, as we will always treasure this baby. Having the experience is already a bless but it is extremely true that setiap bayi itu telah ditentukan rezekinya.

No comments:

Post a Comment